Pràctica U01-6:
L'estudi de l'economia- Economia normativa I
Els alumnes de secundaria solen mostrar un gran sentit de la justícia. “Això és injust!”, es sent a l’aula cada cop que un alumne sent que està sent tractat injustament.
Els alumnes de secundaria solen mostrar un gran sentit de la justícia. “Això és injust!”, es sent a l’aula cada cop que un alumne sent que està sent tractat injustament.
En alguns casos, però, el que és just o no és matèria opinable. Per exemple, la manera més justa d’avaluar als alumnes és...
a) Com fem fins ara: mitjançant els exàmens, proves i treballs, mirem d’esbrinar el grau de comprensió i/o aprenentatge dels diferents items presents al currículum de la matèria. Qui més sap de la matèria, millor nota.
b) També podríem premiar l’esforç. Alumnes que han dedicat hores i hores, que han redactat apunts, subratllat pàgines, realitzat centenars d’esquemes... mereixen la mateixa nota que un alumne que amb estar atent a classe ja en té prou?
c) Podríem mesurar la millora. Els alumnes que més han millorat, independentment del seu grau d’esforç i del nivell inicial i/o final de coneixements, obtindran més nota que els que –encara que assolint els mínims de la matèria- no han estat capaços de millorar.
d) També podríem fer servir l’aprovat general. Desprès de tot, tothom ha de suportar el profe el mateix nombre d’hores, aproximadament...
1. Redacta un post explicant quina és, i per què, la solució més justa en aquest cas.
Personalment agafaria certes idees dels paràgrafs a, b i c. Modificant i millorant apunts concrets per arribar a l'objectiu de l'exercici segons la meva percepció de justícia.
La nota final estaria dividida en tres apartats:
·1: On mitjançant els exàmens, proves i treballs, miraríem d’esbrinar el grau de comprensió i/o aprenentatge dels diferents ítems de la matèria.
·2: On premiaríem l'esforç de l'alumne que ha dedicat hores i hores, que ha redactat apunts, subratllat pàgines, realitzat centenars d’esquemes...
·3: On mesuraríem la millora de cada alumne durant l'avaluació.
Cada punt seria el 33,33% de la nota final.
El primer terç de la nota constaria dels exàmens i treballs que duria a terme cada alumne, així sabríem com va cadascú en aquella matèria i esbrinaríem què ha comprès i après.
El segon terç aniria dedicat a aquells que potser no treuen gaire bones notes a les proves a causa de les seves qualitats acadèmiques; amb el seu esforç aconseguirien pujar nota i demostrarien que ells també estan interessats en els estudis i no els és igual.
Finalment, en el tercer terç observaríem la millora de cada alumne durant l'avaluació, així apreciant també l'esforç.
Crec que aquesta divisió de notes seria la millor per constituir una nota final, ja que no totes les persones tenim les mateixes qualitats i al tenir el mateix percentatge de nota la millora i l'esforç que les proves. Doncs els que no treuen gaire bona nota als exàmens podrien centrar-se en els dos altres factors. D'aquesta manera seria més just el fet de treure bones notes. Fins i tot, crec que seria un incentiu de recompensa.
Personalment agafaria certes idees dels paràgrafs a, b i c. Modificant i millorant apunts concrets per arribar a l'objectiu de l'exercici segons la meva percepció de justícia.
La nota final estaria dividida en tres apartats:
·1: On mitjançant els exàmens, proves i treballs, miraríem d’esbrinar el grau de comprensió i/o aprenentatge dels diferents ítems de la matèria.
·2: On premiaríem l'esforç de l'alumne que ha dedicat hores i hores, que ha redactat apunts, subratllat pàgines, realitzat centenars d’esquemes...
·3: On mesuraríem la millora de cada alumne durant l'avaluació.
Cada punt seria el 33,33% de la nota final.
El primer terç de la nota constaria dels exàmens i treballs que duria a terme cada alumne, així sabríem com va cadascú en aquella matèria i esbrinaríem què ha comprès i après.
El segon terç aniria dedicat a aquells que potser no treuen gaire bones notes a les proves a causa de les seves qualitats acadèmiques; amb el seu esforç aconseguirien pujar nota i demostrarien que ells també estan interessats en els estudis i no els és igual.
Finalment, en el tercer terç observaríem la millora de cada alumne durant l'avaluació, així apreciant també l'esforç.
Crec que aquesta divisió de notes seria la millor per constituir una nota final, ja que no totes les persones tenim les mateixes qualitats i al tenir el mateix percentatge de nota la millora i l'esforç que les proves. Doncs els que no treuen gaire bona nota als exàmens podrien centrar-se en els dos altres factors. D'aquesta manera seria més just el fet de treure bones notes. Fins i tot, crec que seria un incentiu de recompensa.
2. Afegeix al teu glossari els termes Justícia, Equitat i Igualitarisme.
S'han afegit els termes al meu glossari.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada